петък, 29 юни 2007 г.

PR ПРИЗ 2007


Учебната PR агенция към Бургаски свободен университет с номинация за PR ПРИЗ 2007 на БДВО


Екип на учебната PR агенция към БСУ участва на финалното представяне в конкурса “ПР Приз 2007” – годишните награди на Българското дружество за връзки с обществеността /БДВО/ за изключителни постижения в сферата на пъблик рилейшънс.
Конкурсът се проведе съвместно с Асоциация ИМАГИНЕС. За седма поредна година Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО) връчи своите награди PR Приз на специалисти в областта на връзките с обществеността (public relations – PR) в България.
Наградените за работата си през миналата година получиха своите отличия на официална церемония в сряда вечерта в клуб Tiffany в София.

Журито определи победителите в осем конкурсни категории, като бяха връчени и няколко специални награди. Отличия „PR легенда“ получиха Нери Терзиева, шеф на PR отдела на Овергаз, и Диана Дамянова, основател на агенция D&D. За втора поредна година бе наградена кампанията на All Channels Communication „От любов към живота – AVON срещу рака на гърдата”, като статуетката бе връчена в категория „Корпоративна PR кампания“, а за най-добра обществено значима PR кампания бе призната тази на ABC Design and Communication „300 бебета повече“.
Според журито All Channels са се справили най-добре и при социално-отговорните кампании на организации от нестопанския сектор с „Национална кампания за превенция на трафика на хора в България”, реализирана за Кеър България. За вътрешноорганизационен PR бяха наградени AMI Communications заради кампанията „На светло“ в ЧЕЗ Груп България, а V+O Communication България спечелиха признание за лансиране на нов продукт (маргарин на Белла). При промотирането на вече съществуващ продукт през миналата година най-силни са били от Publicis Consultants ׀ MARC с кампанията за Крафт Фуудс „Milka Land“.

PR събитието на 2006 стана кампанията „Първа частна поща“, организирано от New Moment за T-Post. В същата категория беше номинирана и PR Academy с проекта си: "Прати Целувка в Космоса". Български лекарски съюз получи признание за кризисен PR с кампанията „Срещу кризата в здравето“. Извън конкурсните категории беше връчена и награда от Българската международна бизнес асоциация на V+O Communication заради кампанията „Обади се, като стигнеш!“, поръчана от Еко-Елда България.

Откритото представяне на кампании от седмия конкурс за постижения в сферата на пъблик рилейшънс, което се състоя на 22 април в зала "Арена" на хотел "Арена ди Сердика" – премина с множество вълнуващи моменти за младите ПР специалисти. Екип на учебната агенция представи достойно проекта “Прати целувка в космоса”, събитие организирано за Бургаски свободен университет по случай деня на влюбените – 14 февруари.

Участниците в конкурса тази година са оценявани от авторитетно жури, в състава на което са включени български и чуждестранни PR специалисти. Сред членовете на журито от българска страна са: Асен Асенов (Председател на БДВО), Нери Терзиева (Овергаз Инк.), Ива Тодорова (Allianz Bulgaria), Димитър Найденов (ФЖМК), проф. Христо Кафтанджиев (ФЖМК); Асен Григоров (БНТ), Николай Янчовичин (БГ Радио); Елена Кръстева (Софарма), Елена Вълчева (Янев и Янев), Юлиана Тончева (НАП); Петя Джонева (Кока Кола ХБК България); Христо Петков (Инвестор БГ) и др. Чуждестранни членове на журито са: проф. Тони Мийхан, Великобритания и Томас Ахелис, Германия.

Общият брой на категориите в конкурса е седемнадесет. Тази година конкурсът предложи девет нови категории за участие, като предизвикателство за кандидатите. Това са: Кризисен PR, PR кампания в сектор Финанси и връзки с инвеститори, PR кампания в сектор Информационни и телекомуникационни технологии; PR кампания в сектор Туризъм и свободно време; Включват се също три специални конкурсни категории – за най-добри PR агенция, вътрешен PR екип, PR студент.

Въпреки че тази година за първи път се предлага специална награда за PR студент, учебната PR агенция избра да се бори директно с професионалистите.

"МЕДИЯСВЯТ"

БСУ ВРЪЧИ ПЪРВИТЕ СИ НОМИНАЦИИ ЗА ЖУРНАЛИСТИКА И PR
10.05.2007



За първи път Бургаският свободен университет награди изявени бургаски журналисти и PR специалисти на галавечер, наречена „Медия- свят 2007”. Тя се реализира от Центъра по хуманитарни науки и Учебната PR агенция към БСУ, които са и инициатори на събитието. Стилната церемония беше част от Вечерта на специалностите „Връзки с обществеността” и „Журналистика”, която се организира за първи път досега.

Комисия от изявени журналисти:

Диана Саватева, Мария Кехайова, Александър Инджов и Веселин Пренеров оцени студентските разработки, а самите студенти от специалност “Журналистика” оцениха професионалистите чрез проведена масова анкета във всички курсове.

В конкурса „В началото бе словото”, раздел „Журналистика”, категории „Интервю”, „Аналитичен поглед”, „Репортаж” и „Сензация” бяха отличени следните журналисти и студенти:

Категория „Репортаж”

- Диана Саватева, вестник “Местен 24 часа” и Офелия Ненова, специалност „Журналистика”, 4 курс.

Категория „Интервю”
- Тони Щилиянова “, вестник „Местен 24 часа” и Мария Кокончева, специалност „Журналистика”, 3 курс.

Категория „Аналитичен поглед”

- Боряна Тенчева, вестник “Черноморски фар” и Ивелина Тодорова, специалност „Журналистика”, 1 курс.

Категория „Сензация”

- Даниела Костадинова, кореспондент БНР.

В конкурса „Моята PR визитка”, раздел „Връзки с обществеността” се класира Венелин Петков, специалност „ Връзки с обществеността”, 4 курс, който получи и предложение за стаж в PR агенция в Бургас.

Специалният приз „Медиясвят”, който получиха победителите, е пластика, изработена от бургаския скулптор Янко Пенев.

„Вече няма граници” е посланието, което студентите от професионално направление „Обществени комуникации” отправиха към присъстващите в ресторант „България” на 10 май.
Не липсваха и модно ревю, уникален видеомост с марсианци, фрагмент от предстояща премиера на Учебното театрално ателие, балетна фиеста. Организаторите имат амбицията празникът да стане ежегоден, а наградите за журналистика и връзки с обществеността да се връчват всяка година в навечерието на 24 май – Деня на българската просвета и култура и на славянската писменост.

ПРАТИ ЦЕЛУВКА В КОСМОСА


PR Academy - Учебна PR агенция към БСУ

ПРАТИ ЦЕЛУВКА В КОСМОСА


I. ЦЕЛИ
1. Създаване на асоциативна памет при произнасянето на БСУ и PR Academy, свързана с иновативност.
2. Привличане на вниманието на кандидат-студентите към БСУ.
3. Осъществяване на една от основните цели, залегнали в статута на PR Academy: “Популяризиране на технологията на PR в Бургаския регион”.
4. Привличане на вниманието на бургаската общественост.


II. ЦЕЛЕВИ ПУБЛИКИ
1. Потенциалните кандидат-студенти от Бургас и региона.
2. Представители на бургаския бизнес.
3. Жители на Бургас.

III. СИТУАЦИОНЕН АНАЛИЗ
Като представители на град с голям брой консервативно настроени жители, бургазлии празнуват по един и същ начин всички празници. Предизвикателството пред студентите от PR Academy е на 14.02.2007 г. да реализират идея, с която да подарят на своя град един нестандартен празник.
Проучвания: Проведената анкета от PR Academy сред 200 студенти, показва, че над 90% от анкетираните посочват липсата на “нещо нестандартно”, което би трябвало да се случва по време на празници. Над 60 % посочват за пример София и Варна, в които всяка година биват организирани разнообразни събития по повод празника на влюбените.

IV. СТРАТЕГИИ
1. Генериране на засилено медийно отразяване.
2. Създаване на специални събития с новинарска стойност още преди 14.02, съпровождащи организацията на събитието.
3. Свързване на „Космическата целувка” доказателствено с авангардността на БСУ. На аудиторията да се представи университет, който въплъщава “Новата идея в образованието” (слоган на БСУ).

V. ТАКТИКИ
Организационни:
1. На 07.02 мобилна група набира участници в БСУ. Всеки желаещ получава възможност за участие в автентичните „Книги на целувката”.
2. В супермаркети са поставени 15 „Книги на целувката”.
3. Провежда се рекламна кампания, подпомогната от 3 мобилни групи.
4. Участник получава чрез радио-томбола място до Валя Балканска, за да й предаде последната целувка.
6. Изготвят се „огнени” сертификати “Miss Кiss” и “KISSman”.
Участници: Студенти и преподаватели в БСУ; ученици над 18 г. възраст и кандидат-студенти; граждани на Бургас.
Специални гости: Валя Балканска; общинските съветници Бенчо Бенчев и Георги Дракалиев; Наско и Звезди от шоуто “Survivor BG”.
Спонсори и партньори: БСУ; Б. Бенчев; Mагазини BILLA; БУРГ АУТО, НОЛА 7 и COOL PLACE.
Логистична подкрепа: БЧК, Сдружение “Равновесие”, “Доза обич”, “Деметра” и РИОКОЗ.
Медийни партньори:
Радио “Дарик”, “ПРОГРАМАТА – Бургас” и в-к “Местен 24 часа - Бургас”.

VI. ОПИСАНИЕ
В 12.00 часа започва раздаването на стикери с номера на мястото в “живия мост на целувката”. Точно в 14 часа и 14 минути влюбена двойка, току-що препотвърждава брака си. Целувката им тръгва пред импровизирана арка пред храма “Св. Иван Рилски”, предавайки се на над 800 души, докато стигне до БСУ, където В. Балканска запява космическата си песен: “Излеял е Дельо Хайдутин” и 3000 балона политат в небето.
Предварителни обстоятелства: Две двойки сключват граждански брак на 14.02: първата двойка отказва участие в проекта; втората заявява готовността си и мести часа на ритуала.

Кризисни ситуации:
1. Младоженците отказват участие два дни преди датата. Реализира се резервен вариант: препотвърждаване на брачната клетва на друга двойка.
2. Инспектората по образование отказва пет дни преди мероприятието да се провежда разгласа в училищата. PR Academy удвоява усилията си по разгласата чрез раздаване на брошури.
3. Метеорологичните условия сутринта са неблагоприятни за провеждане на открити мероприятия. В 13:00 часа за участие чакат само около 50 души. Времето се стабилизира и е проведена акция “Любовно шествие” по централните улици, като верига от студенти демонстрират версия на моста на целувката”. В резултат, 20 мин. преди старта, пред сградата на БСУ вече са се струпали над 800 желаещи за участие.

VII. РЕЗУЛТАТИ
1. Критерий за оцняване №1: Медийно отразяване
Медийното отразяване достига до национален мащаб - “Канал 1″, “бТВ”, “Нова ТВ”, “M-SAT”, както и всички местни телевизии отразяват събитието в централните си информационни емисии на 14.02 (общо над 10 минути телевизионно присъствие в 7 репортажа). На 15.02 всички регионални вестници поместват материал за инициативата (общо над 20 000 кв.мм вестникарска площ /преди и след 14.02/). Повече от 5 радиа транслират новината (общо над 20 мин.). Над 100 интернет портала публикуват информация за мероприятието. Телевизия M-SAT излъчва разширен репортаж (кратко филмче) с продължителност над 8 минути в предаването “Ветроход”.
2. Критерий за оценяване №2: Анкети
Проведените журналистически анкети с 30 участници след събитието – констатират нуждата от инициативи като “Космическата целувка” за обществеността на Бургас. Многократно повтарящите се думи: “ново”, “нестандартно”, “млади хора” свидетелстват за положителната оценка на участниците.
3. Критерий за оценяване №3: Контент-анализ на медийното отразяване
Проведеният контент-анализ на публикуваните материали във вестниците, интернет порталите и излъчените телевизионни репортажи констатира успешна работа с медиите – почти 100% от текстовото съдържание на журналистическите материали ползват дословно отделни фрагменти от прессъобщенията и прескитовете. Разликите настъпват по отношение на количествените данни, но това е често явление при отразяване на масови събития (и в случая не е от значение, предвид поставените цели). Вестник “Местен 24 часа – Бургас”, в-к “Черноморски фар”, в-к “Фактор”, в-к “Компас” и сайтът www.burgasinfo.com изброяват неколкократно списъка от спонсори на събитието (общо 4 пъти са споменати БИЛЛА и БУРГ АУТО, 6 пъти COOL PLACE). Във всички журналистически информационни материали се уточнява, че събитието се организира от студентската PR агенция към БСУ.
4. Други резултати: Привлечено е специалното внимание на бургаския бизнес, който взима участие в „Любовния Коктейл” същата вечер, както и на кандидат-студентите, привлечени от семинар на тема: „Да посмеем да попитаме, да се осмелим да чуем!”

VIII. БЮДЖЕТ
Привлечени са спонсори, благодарение на които е осигурена сума в размер на 5 700 лв, покриваща 85% от разходите по нуждите на проекта.

Euro-video-bridge


PR Academy - Учебна PR агенция към БСУ

Euro-video-bridge (a project of PR Academy)

I. ЦЕЛИ
1. Привличане вниманието на българската и световната общественост към проблема с петте български медицински сестри осъдени несправедливо на смърт в Либия.
2. Привличане вниманието на студентите в Бургаския свободен университет към проблема с петте български медицински сестри осъдени несправедливо на смърт в Либия.
3. Привличане вниманието на българската общественост към БСУ в контескт на модерен, социално ангажиран университет.
4. Отбелязване по уникален начин присъединяването на България към Европейския съюз.

II. ЦЕЛЕВИ ПУБЛИКИ
1. Студенти/ преподаватели на БСУ
2. Граждани на България и ЕС

III. СИТУАЦИОНЕН АНАЛИЗ
На 01 януари България ще е вече член на Европейския съюз и дългоочакваният момент ще бъде отпразнуван подобаващо в цялата страна. В навечерието на тази важна за страната ни дата, в Либия, пет български медицински сестри са осъдени за втори път на смърт, въпреки доказателствата за тяхната невинност.
Предизвикателството пред студентите от БСУ и PR Academy е да използват факта, че на 01.01.2007г. фокусът на света е насочен към България, и възползвайки се от това, да дадат повече гласност в подкрепа на националната кауза за завръщане на петте медицински сестри в България.

IV. СТРАТЕГИИ
1. В деня на присъединяването на България към Европейския съюз (ЕС), да се съсредоточи вниманието на студенти и граждани България и чужбина (Азорските острови) към нелепите присъди на българските медици в Либия.
2. Да се утвърди БСУ като модерно европейско висше училище.
3. Да се предизвика засилено медийно отразяване.

V. ТАКТИКИ
1. Избира се разговорът по “евровидеомоста” да се проведе точно с кампуса на University of the Azores, разположен в град Понта Делгада, като една от най-западните академични точки на ЕС.
2. Отправяне на взаимни покани по време на виртуалната среща за академичен обмен между студентите от двата университета.
3. Всички участници и гости на събитието носят лентичка “Не сте сами”. Такива имат и представителите на Азорския университет.
4. Стартиране на благотворителна кампания с “Ковчежето на PR Academy”, която има за цел събиране на средства за подобряване условията в либийските болници.
5. Привличане на Нели и Звезди от шоуто “Survivor BG”, които да поставят началото на благотворителната инициатива.
6. Съдействие от Българския червен кръст, който да спомогне за това, благотворителната инициатива да достигне своята крайна цел.

VI. ОПИСАНИЕ
Няколко часа след присъединяването на България към ЕС, в атриума на БСУ, PR Academy осъществява най-далечния официален разговор, провеждан в рамките на европейската общност. Чрез видеомост студентите от висшето училище в Бургас, град разположен на Черно море и представител на най-източната граница на ЕС, се свързват със своите колеги от University of the Azores в град Понта Делгада, на разстояние над 4850 км.
Разговорът се провежда между студентка “Връзки с обществеността” от БСУ и председателката на студентския съвет на португалското висше училище. По време на разговора младежите се поздравяват с настъпилата 2007 г. пред академичното ръководство, преподаватели и гости в атриума на университета. Разменят се покани за академичен обмен, презентират се културните ценности на двете страни.
В специално обръщение студентите от агенцията, призовават своите колеги от Азорските острови за гласност и организиране на всеобща подкрепа в Португалия за нашите медици в Либия. Нели и Звезди от “Survivor BG” поставят началото на благотворителната инициатива, с която се цели набиране на средства за подобряване на условията в либийските болници. “Ковчежето на PR Academy”, което е символичната дарителница, трябва да обиколи първо университетите в България, след това висшите училища в Европейския съюз и да достигне университета на Азорските острови. Със съдействието на Българския червен кръст средствата трябва да бъдат предадени на Червения полумесец, който работи активно за подобряване условията в либийските болници.

Специални гости:
Соломон Паси - председател на ПК по външна политика и член на настоятелството на БСУ, Георги Георгиев - почетен консул на Украйна в Бургас, Нели и Звезди - от “Survivor BG”; ръководството на БСУ.

VII. РЕЗУЛТАТИ
1. Медиино отразяване: събитието е отразено както в регионален така и в национален мащаб. На местно ниво Евровидеомоста е отразен от телевизиите М-SAT, TV-MIX, Канал 0. Преди и след събитието се появяват и 7 статии във вестниците “Местен 24 часа”, “Морски труд”, “Черноморски фар” и в студентския вестник “Студентски страсти”.В национален план събитието е отразено в централните новинарски емисии на bTV и NOVA. Над 50 интернет портала публикуват информация за мероприятието.
2.Помощи за подобряване на условията в либийските болници: събраните парични средства в БСУ само за няколко дни надвишават 900лв.

VIII. БЮДЖЕТ
Проектът е реализиран изцяло в рамките на материалната база на БСУ. Разходите за нуждите на проекта са сведени до минимум – рекламни материали и кетъринг. Сумата не надвишава хиляда лева.

сряда, 27 юни 2007 г.

PR ACADEMY

Обобщената информация не е достъпна. Моля, кликнете тук , за да видите публикацията.

Славейко Йорданов: ПОЙ КУЛТУРАТА В БЪЛГАРИЯ СЕ ОБЕДИНЯВА НА ДЖУЛАЙ СРЕЩУ ДРОГАТА

Славейко Йорданов: ПОЙ КУЛТУРАТА В БЪЛГАРИЯ СЕ ОБЕДИНЯВА НА ДЖУЛАЙ СРЕЩУ ДРОГАТА

ПОЙ КУЛТУРАТА В БЪЛГАРИЯ СЕ ОБЕДИНЯВА НА ДЖУЛАЙ СРЕЩУ ДРОГАТА

ОГЪН! ПО НАРКОТИЦИТЕ

Нека всеки да донесе по една картинка или статия, свързана с дрогата, свързана с мафиотите и терористите, които продават смърт! Ще поставим наркотиците на клада!

Дата: 30.06.2007
Час: 22:30
Място: Бургаски плаж “Север”, в района на “Естрадата”

За контакти:
Славейко Йорданов – media relations
Моб.: 0887 36 31 38

На предстоящия Джулай морнинг ще се постави началото на Национална кампания ОГЪН! ПО НАРКОТИЦИТЕ с участието на пойъри от цялата страна. Избран е Бургас за град на събитието, поради тревожния факт, че най-крупните и “медийно” известни дилъри на наркотици в България са жители на областта.

Джулай-празникът ще демонстрира извършването на туземни, езически обичаи за прочистване на града от злото, което ще бъде прогонено с огън. На плажа предстои конструирането на символична клада, на която всички минувачи може да поставят снимки, изрезки от вестници и всевъзможни символи на наркодилъри, престъпници и атрибути на дрогата. Вечерта преди Джулай морнинг символите на злото ще бъдат изгорени на клада и пречистени.

Домакин и основен партньор на мероприятието е концесионерът на бургаския плаж Ваклин Сойновски.

Към инициаторите на кампанията – бургаската огнена “пой” група “F4”, се присъединяват подкрепления от София, Варна и Пловдив, които също ще се включат към шоуто. Идеята “On Fire” обединява огнени ентусиасти от България чрез виртуалните възможности на Интернет. Сайтът Onfire-bg.com предостави възможност за популяризиране на инициативата ОГЪН! ПО НАРКОТИЦИТЕ сред “пой обществеността” на страната, предстоят множество последващи акции със същото заглавие, проведени от други любители на модерното изкуство. Зад името “On Fire” не стои организация, а идея, която обединява личности, практикуващи пой. Основната цел на “On Fire” е да покаже, че огнените изкуства не са опасни при спазване на мерки за безопасност и не са трудни за учене.

Екип на Неправителствената Организация “Доза обич”, ще осъществи на самото събитие акция по превенция на проблемите с наркотици, като ще предоставя на присъстващите информация за всички видове наркотици и влиянието им. “Доза обич” е местна Неправителствена Организация, чиято цел е да подпомогне превантирането на ХИВ/СПИН на територията на гр. Бургас и региона и да намали здравните, психологичните и социални вреди от употребата на наркотици.



Таня Кесьова: "На Джулая в Бургас тази година ще може да се получи информация за всички видове наркотици и за влиянието им"

Защо се включвате в кампанията “ОГЪН! ПО НАРКОТИЦИТЕ”?
- Защото това е нашата кауза, това е нашата работа, която обичаме и всеки един от екипа ни има силна мотивация да работи. Целева група на организацията ни са хора активно употребяващи наркотици, но винаги се включваме и в кампании за първична превенция на наркомании. Имайки в предвид каква е ситуацията в страната ни - сега - подобни акции са повече от необходими, но трябва да се правят редовно, а не само по поводи.
Каква е належащата ситуация по този проблем в страната?
- Ситуацията сочи, че от година на година все повече се увеличава употребата на наркотични вещества, все по-лесен става достъпът, пада възрастовата граница.

Кое е посланието на "Доза Обич", което е необходимо да получат присъстващите на Джулай-празника тази година?
- Най-важното нещо за един човек, преди да употреби нещо - е да знае какво всъщност прави и какви ще са последствията за живота и тялото му. Във века, в който живеем е абсурдно да не знаеш какво правиш и употребяваш!

Коя е целта на това послание?
- Целевата аудитория на този Джулай е шарена, обхващат се различни характери, начин на живот - и поради тези причини, всички се насочват към различни видове/типове наркотици. Ще дойдат и такъв тип хора - "от чисто любопитство", а ние ще предлагаме информация за всички видове опасности.

Какви цели си поставяте и какъв ефект ще търсите при кампанията?
- Целта е да информираме. Ефектът: този човек да е с ясното съзнание какви са последствията щом прибягва до дрога и да го убедим да не посяга сляпо, както се случва в повечето случаи. Първичната превенция предимно информира и ефектът се проследява в доста продължително време.

Щом не може да се установи лесно ефект от дейностите на превенция - как мотивирате партньорите си да помагат със средства и воля за действие?
- В момента организацията ни получава средства за работа със зависими от наркотици от Министерство на здравеопазването посредством Глобалния фонд за борба с ХИВ/СПИН, туберкулоза и малария. Затова за в бъдеще основната ни цел ще е да убедим и общинските власти да отделят средства за работа със зависимите от наркотици. Важно е съществуващата национална стратегия по наркомании да се осъществява и на практика и на всички нива.



ИДЕЯТА “ON FIRE”:

Подкрепления от цяла България
идват на помощ в Бургас – да се включат в кампанията
ОГЪН! ПО НАРКОТИЦИТЕ

Огнена визитка на Борислав от София – за ON FIRE идеята: С въртене на огън и огнени изкуства се занимавам отскоро. Като време не е малко – почти две години, но все още имам много за учене. В Интернет се запознах със Стоян Иванов, който организираше група по нунчаку. Той беше и човекът, който ми показа въртенето на пой. Пак в Интернет се запознах с Виктор (JockerA) и Йордан Лилов, с които направихме много за развитието и популяризирането на огнените изкуства в България. Виктор създаде първия български сайт и форум за огнени изкуства – FireTeam, който скоро се превърна в кръг от творчески настроени хора, запалени по огнените изкуства. Йордан Лилов вече беше създал своят клуб „Дивинитас”, който и до момента е единственият регистриран спортен клуб за въртене на пой и батони. Беше удоволствие да наблюдавам и неговата подготовка за световното първенство по въртене на батони в Холандия, на което той се представи забележително. Някъде по това време видях, че поят не ми се удава лесно и започнах да въртя две къси тояги, учейки се от учебните клипчета на Жералд Рихтер във сайта на Feuershow.de, най-големият немски сайт за огнени изкуства. По-късно станах модератор на секцията за тояги в него, а след това и администратор за учебните клипове. На този сайт може да се видят мои учебни клипчета с нунчаку.
За съжаление сайтът на FireTeam беше спрян поради технически причини и доста време комуникацията между хората от нашият кръг беше замряла. Тогава реших да направя нов сайт и форум за огнени изкуства – On Fire. Зад името On Fire не стои организация, а по-скоро идея, събираща хора, които се занимават с огнени изкуства. Те вече са достатъчно популярни в България, но пред нас стои целта да покажем на хората, че те не са опасни, ако се спазват мерки за безопасност и не са трудни за учене, ако човек прояви желание и вложи старание. Когато бяхме малко хора се учехме по трудния начин – с много проби и грешки, защото нямаше кой да ни покаже тънкостите на това изкуство, затова сега се стремим да учим и да предаваме своя опит на всеки, който има желание. Освен това често правим срещи на On Fire, като почти на всяка от тях идват нови хора, които искат да се учат на въртене на огън. Организираме и семинар по въртене на пой с международно участие, който ще спомогне много за развитието на огнените изкуства в България.
Конкретно за Джулая, който предстои в Бургас само мога да кажа, че ще забера 5-6 приятели от София и ще дойдем да помогнем с каквото можем!http://onfire-bg.com/forum/index.php?showtopic=302&st=0
Огнена визитка на Иван от Варна: Като за начало: Аз съм Иван и съм от Варна. Ученик, почти 17 годишен. Въртя пой повече от година. Уча в най-елитното училище "МГ Др. Петър Берон". Занимавам се с исторически възстановки и каскади, заедно с варненския клуб Чигот. Страстта ми е средновековието, адреналина, огъня и естествено поя. Имам толкова много излизания с въртене на огън, че съм им изгубил бройката. Въртял съм за пари 2 пъти, и което ме учуди е че няма никаква разлика в удоволствието, дори чувството за пълноценност е много хубаво.
Личното ми мнение за наркотиците... Ами по принцип не употребявам никакви. Пробвал съм трева, но щом не продължавам, значи не ми е харесало :Р Иначе... Всеки си решава сам по какъв начин да си съсипе живота. Лично аз не харесвам този начин на самоубийство. Ако мога някакси да помогна на някого – “ок”, ако не... Който иска си взима, който не – не взима. Като цяло, не съм сигурен че по някакъв начин ще успеем да попречим на разпространението на наркотиците, но все пак мисля че поводът да се съберем на този младежки празник е много хубав и е още по-добре че имаме конкретен надслов, който може да е капка в морето... Но затова пък – капка от огън!
http://i82.photobucket.com/albums/j245/vallezBG/P4260037.jpg тази снимка изразява отнушението ми към наркотиците (голям огнен **й) http://i82.photobucket.com/albums/j245/vallezBG/P4260067.jpg иначе живота е кръговрат... еднин път си на върха, друг път на дъното.. по някога си в страни от живота, но важното е да останеш вътре. http://i82.photobucket.com/albums/j245/vallezBG/P4260023.jpg вижте по колко по-добър начин може да си различен и да се чувстваш добре. http://i82.photobucket.com/albums/j245/vallezBG/DSC_4447.jpg Бъдете различни, но не губете себе си
Огнена визитка на Ели от София: Аз съм Ели, на 19 години съм, от София. Занимавам се с въртене на огън от около година и това е едно от двете ми основни хобита. Другото е фотографията, която се превръща в неизменна част от огненото изкуство. И двете са завладяващи, красиви и ме правят ужасно щастлива. За съжаление някои хора си мислят, че могат да се чувстват така "благодарение" на наркотиците. Именно затова искам да участвам в тази кампания - за да помогна заедно с останалите спинъри да покажем на тези хора, че животът има и други по-интересни и приятни измерения, в които можеш да се пренесеш не с помоща на дрогата, а с тази на сърцето. Само така ще откриеш, че ти си личност, която не живее в измисления свят, създаден в следствие на наркотиците, а в свят изграден от самия теб - в реалността.

ЗА ДЖУЛАЙ ТРАДИЦИЯТА..

Нов и все още не така добре познат елемент от ритуала по посрещане на слънцето, е танцът с огън. Зрелищни, еуфорични и изпълнени с екстаз, тези танцьори са своеобразни “нестинари”, но вместо да газят из огнената жарава, те умело рисуват във въздуха огнени картини с горящите си пой-ове, огнени ветрила, стикове. Кой ги учи? Уменията си предават един на друг, превръщайки се от ученици в учители и обратно. Под ритъма на тарамбуките огнените глави на пой-овете им политат във въздуха, наподобявайки размаха на пеперудени крила, изникват “цветя”, бесни “мелници”, ”вълни”... Всъщност в миналото “пой” е бил използван незапален от древното племе маори (Австралия) като уред за закаляване на мускулатурата на ръцете преди война. Днес за танцуващите с огън той е символ на победата на светлината над мрака и тържествуващото слънце.
“Пойъри”-те, или както още ги наричат – “спинъри” (от англ. spin – въртя) имат няколко правила, които строго спазват: трезво психическо и физическо състояние – отричат се всякакви стимулиращи еуфорията и адреналина средства преди, по време и след танц с огън. Друго правило – “винаги пази публиката и себе си” . Тези правила, по техните думи, ги дистанцират от опасната близост на опиати и психотропни вещества, които много млади хора употребяват в неконтролируеми количества, в стремеж към доближаване на “нирвана”. “Зарежда ни първичността и енергията на огъня, магнетизма на пламъците. Търсим допира с природата и нейното равновесие”, издадоха се “спинърите”.
В миналото древните народи са почитали слънцето като божество и са се уповавали на неговата сила и благоволение. Разделяли са годината на две половини – светла и тъмна, като навлизането на годината в “светлия” й период е бил своеобразен символ на зараждащия се живот, на победата на светлината над мрака и раждането на света от тъмнината. Традицията отдавна е отмряла. Народите, честващи раждането на светлата част от годината – почти забравени.
Традицията Джулай морнинг тази година ще бъде освежена и от посланията на групата F4, които планират празника им да бъде посветен на борбата срещу дрогата. В България този своеобразен ритуал продължава да се изпълнява всяка година в единствения ден, даващ началото на втората светла половина от календарната година. Подвизаващ се под претенциозното име “Джулай морнинг” (от англ. July – юли) по името на известната песен на Юрая Хийп от 1971 година, това е най – традиционният хипи празник в България. Историята на възникването му е твърде интересна: създава се във Варна през 70-те и 80-те години като протест срещу съществуващия по това време комунистически режим. И въпреки, че традицията е свързана с хипи-движението в Америка, тя съществува в България и до днес.
На всеки 30ти юни – срещу 1 юли големи групи от хора се събират по всички местности по цялото Черноморие, за да посрещнат заедно слънцето, което изгрява над морето. Джулаят е “уникум” за България поради естеството на възникването си и не се наблюдава в други европейски страни. Младите хора, както и всички заклети хипита на различна възраст, имат различни начини за честване на събитието. Въпреки, че според някои идеята е загубила първоначалното си значение с времето, въодушевлението от първите сутрешни лъчи, като символ на зараждащия се живот, е все още основна причина хората да го честват. Тези ентусиасти можем да открием дори дни преди събитието лагеруващи на палатки по къмпинги и плажове, “въоръжени” с тарамбуки, китари, и всякакви други пособия, въобще в употреба влиза всичко, което създава шум и весело настроение.
Членовете на “файър тийм”-а F4 подготвят за жителите на град Бургас фестивал на огнените изкуства в началото на месец Октомври. Можем да им пожелаем успех в начинанието и много съмишленици.
Както казват те – “Нека огънят бъде с нас!”

РАЖДАНЕ НА ОГНЕНИ ТРАДИЦИИ В БУРГАС

Бургаската огнена група “F4” превърна в традиция поставянето на огнени шоу-програми на територията на град Бургас. Събитията се провеждат два пъти в месеца на сцената на “Охлюва” в морската градина, където петимата “пойъри” развихрят вериги, пламъци и жупел.
Последната им програма се проведе на 03.06.2007 на същото място. Огненото събитие беше предшествано от красиви композиции с вятърен пой. Ефирните ленти на тренировъчните “пой”-ове подготвиха публиката за предстоящата огнена еуфория. Шоуто протече с индивидуалното изпълнение на Станислав, който изуми присъстващите с перфектна хореография и изгладени движения на поя. След него щафетата поеха Силвия и Любомир, който създадоха ято горещи пеперуди и ги пуснаха да летят волно в небето. Огнени картини продължи да рисува Деница със сигурен размах и хъс, която доказа, че въпреки нисичкия си ръст, железните вериги, дълги повече от метър, не са в състояние да укротят огнения й темперамент.
Дивите и необуздани ритми на тарамбуките великолепно хармонираха на енергията, извираща от всеки един от танцуващите. Звук и картина, се сляха, за да потопят аудиторията в магнетизма и красотата на огнените танци. “F4” възнамеряват да продължат огнените си шоу-програми в Бургас, с ясното съзнание, че Бургас може да предложи на посетителите и жителите си не само красиви плажове, студена бира и цаца!
Виктор, който съвсем случайно се включи с тарамбуката си към огненото шоу на “Охлюва” в морската градина: “Всеки носи ритъма в себе си и само трябва да го пусне навън. Тази тарамбука ми я даде един приятел, щото му трябваха 15 лева да вземе дрога и да отиде в някоя дискотека – да скача до припадък и да се залива с минерална вода! Кофти.. Иначе днес се чувствам “перфект” (по принцип работя в магазин и утре можеш да дойдеш и ще ме видиш костюмиран, с вратовръзка) ама досега обикалях и просих с тарамбуката си от хората, че да си купя нещо за пиене... Не че ми трябват пари, но така мога да разпусна истински!”