петък, 29 юни 2007 г.

ПРАТИ ЦЕЛУВКА В КОСМОСА


PR Academy - Учебна PR агенция към БСУ

ПРАТИ ЦЕЛУВКА В КОСМОСА


I. ЦЕЛИ
1. Създаване на асоциативна памет при произнасянето на БСУ и PR Academy, свързана с иновативност.
2. Привличане на вниманието на кандидат-студентите към БСУ.
3. Осъществяване на една от основните цели, залегнали в статута на PR Academy: “Популяризиране на технологията на PR в Бургаския регион”.
4. Привличане на вниманието на бургаската общественост.


II. ЦЕЛЕВИ ПУБЛИКИ
1. Потенциалните кандидат-студенти от Бургас и региона.
2. Представители на бургаския бизнес.
3. Жители на Бургас.

III. СИТУАЦИОНЕН АНАЛИЗ
Като представители на град с голям брой консервативно настроени жители, бургазлии празнуват по един и същ начин всички празници. Предизвикателството пред студентите от PR Academy е на 14.02.2007 г. да реализират идея, с която да подарят на своя град един нестандартен празник.
Проучвания: Проведената анкета от PR Academy сред 200 студенти, показва, че над 90% от анкетираните посочват липсата на “нещо нестандартно”, което би трябвало да се случва по време на празници. Над 60 % посочват за пример София и Варна, в които всяка година биват организирани разнообразни събития по повод празника на влюбените.

IV. СТРАТЕГИИ
1. Генериране на засилено медийно отразяване.
2. Създаване на специални събития с новинарска стойност още преди 14.02, съпровождащи организацията на събитието.
3. Свързване на „Космическата целувка” доказателствено с авангардността на БСУ. На аудиторията да се представи университет, който въплъщава “Новата идея в образованието” (слоган на БСУ).

V. ТАКТИКИ
Организационни:
1. На 07.02 мобилна група набира участници в БСУ. Всеки желаещ получава възможност за участие в автентичните „Книги на целувката”.
2. В супермаркети са поставени 15 „Книги на целувката”.
3. Провежда се рекламна кампания, подпомогната от 3 мобилни групи.
4. Участник получава чрез радио-томбола място до Валя Балканска, за да й предаде последната целувка.
6. Изготвят се „огнени” сертификати “Miss Кiss” и “KISSman”.
Участници: Студенти и преподаватели в БСУ; ученици над 18 г. възраст и кандидат-студенти; граждани на Бургас.
Специални гости: Валя Балканска; общинските съветници Бенчо Бенчев и Георги Дракалиев; Наско и Звезди от шоуто “Survivor BG”.
Спонсори и партньори: БСУ; Б. Бенчев; Mагазини BILLA; БУРГ АУТО, НОЛА 7 и COOL PLACE.
Логистична подкрепа: БЧК, Сдружение “Равновесие”, “Доза обич”, “Деметра” и РИОКОЗ.
Медийни партньори:
Радио “Дарик”, “ПРОГРАМАТА – Бургас” и в-к “Местен 24 часа - Бургас”.

VI. ОПИСАНИЕ
В 12.00 часа започва раздаването на стикери с номера на мястото в “живия мост на целувката”. Точно в 14 часа и 14 минути влюбена двойка, току-що препотвърждава брака си. Целувката им тръгва пред импровизирана арка пред храма “Св. Иван Рилски”, предавайки се на над 800 души, докато стигне до БСУ, където В. Балканска запява космическата си песен: “Излеял е Дельо Хайдутин” и 3000 балона политат в небето.
Предварителни обстоятелства: Две двойки сключват граждански брак на 14.02: първата двойка отказва участие в проекта; втората заявява готовността си и мести часа на ритуала.

Кризисни ситуации:
1. Младоженците отказват участие два дни преди датата. Реализира се резервен вариант: препотвърждаване на брачната клетва на друга двойка.
2. Инспектората по образование отказва пет дни преди мероприятието да се провежда разгласа в училищата. PR Academy удвоява усилията си по разгласата чрез раздаване на брошури.
3. Метеорологичните условия сутринта са неблагоприятни за провеждане на открити мероприятия. В 13:00 часа за участие чакат само около 50 души. Времето се стабилизира и е проведена акция “Любовно шествие” по централните улици, като верига от студенти демонстрират версия на моста на целувката”. В резултат, 20 мин. преди старта, пред сградата на БСУ вече са се струпали над 800 желаещи за участие.

VII. РЕЗУЛТАТИ
1. Критерий за оцняване №1: Медийно отразяване
Медийното отразяване достига до национален мащаб - “Канал 1″, “бТВ”, “Нова ТВ”, “M-SAT”, както и всички местни телевизии отразяват събитието в централните си информационни емисии на 14.02 (общо над 10 минути телевизионно присъствие в 7 репортажа). На 15.02 всички регионални вестници поместват материал за инициативата (общо над 20 000 кв.мм вестникарска площ /преди и след 14.02/). Повече от 5 радиа транслират новината (общо над 20 мин.). Над 100 интернет портала публикуват информация за мероприятието. Телевизия M-SAT излъчва разширен репортаж (кратко филмче) с продължителност над 8 минути в предаването “Ветроход”.
2. Критерий за оценяване №2: Анкети
Проведените журналистически анкети с 30 участници след събитието – констатират нуждата от инициативи като “Космическата целувка” за обществеността на Бургас. Многократно повтарящите се думи: “ново”, “нестандартно”, “млади хора” свидетелстват за положителната оценка на участниците.
3. Критерий за оценяване №3: Контент-анализ на медийното отразяване
Проведеният контент-анализ на публикуваните материали във вестниците, интернет порталите и излъчените телевизионни репортажи констатира успешна работа с медиите – почти 100% от текстовото съдържание на журналистическите материали ползват дословно отделни фрагменти от прессъобщенията и прескитовете. Разликите настъпват по отношение на количествените данни, но това е често явление при отразяване на масови събития (и в случая не е от значение, предвид поставените цели). Вестник “Местен 24 часа – Бургас”, в-к “Черноморски фар”, в-к “Фактор”, в-к “Компас” и сайтът www.burgasinfo.com изброяват неколкократно списъка от спонсори на събитието (общо 4 пъти са споменати БИЛЛА и БУРГ АУТО, 6 пъти COOL PLACE). Във всички журналистически информационни материали се уточнява, че събитието се организира от студентската PR агенция към БСУ.
4. Други резултати: Привлечено е специалното внимание на бургаския бизнес, който взима участие в „Любовния Коктейл” същата вечер, както и на кандидат-студентите, привлечени от семинар на тема: „Да посмеем да попитаме, да се осмелим да чуем!”

VIII. БЮДЖЕТ
Привлечени са спонсори, благодарение на които е осигурена сума в размер на 5 700 лв, покриваща 85% от разходите по нуждите на проекта.

Няма коментари: